Tuesday, April 6, 2010

Pantai Pulau Kekabu

Alhamdullilah..Akhirnya ada masa untuk mengubahsuai blog ni dan meletakkan post yang prtama.Final Exam yang semakin dekat membuatkan masa terlalu singkat.Namun masih ada kesempatan untuk meneroka bumi Terengganu..Pada minggu lepas,saya dan rakan2 berpeluang untuk berkhemah di Pantai Pulau Kekabu,Marang..Mungkin ramai yang tak tahu tempat ni..Pantai ni berdekatan dengan jeti perhentian menuju ke Pulau Kapas..
Ko-kayak UDM yang mengadakan perkhemahan di sini,tak sah lah kalau kami tak berkayak kan.Kami berkayak di sepanjang Sungai Marang..Di sini juga menjadi tempat latihan Kayak.. kalau datang sini tak cuba berkayak rugi tau..

Ni permandangan dari Pantai Pulau Kekabu..Kat sini ada banyak bot nelayan dan penduduk di sini sangat peramah..Tak lokek berkongsi ilmu laut..hehe..Kat sini juga menjadi tempat tumpuan pemancing..Sape2 yang suka memancing bolehlah datang sini..Memang dapat ikan kalau pandai memancing..

Ni sape???kawan baik ku...Lepak2 dulu sambil posing sementera menunggu khemah dipasang..Kami sempat bermalam di sini.Sambungan eletrik agak sukar untuk disambung di sini.Maka kami berkhemah di dalam gelap ditemani unggun api..Permandangan waktu malam memang sangat cantik..Langit dihiasi bintang dan cahaya bulan yang memancar di laut.Ditambah lagi dengan bunyi ombak..Perghh..Memang syok...Tak dapat nak ambil gambar sebab kamera low standard je..

Di sini juga terdapat padang bola dan gelanggang bola tampar..Kami sempat berlawan futsal wanita dengan penduduk kampung..Penduduk kampung kat sini memang sporting..Tapi kami kalah..Hu8..Walaupun Tiang gol cuma dari buluh dan jaring..Tapi memang satu pengalaman bermain futsal yang berbeza..

Dari pantai ini juga dapat melihat Pulau Kapas..membuatkan kami teringin nak menjejakkan kaki ke Pulau Kapas..Satu hari nanti,kami akan tiba di sana..Bagi yang berani,boleh cuba berkayak dari sini hingga ke Pulau Kapas yang mengambil masa 4-6 jam..Selamat mencuba dan teruskan meneroka Bumi Terengganu...

1 comment:

Related Posts with Thumbnails