Saturday, October 16, 2010

Karnival Kuda Bersongket...

Tiap-tiap hari drive gi kelas..Ternampak ada banner terpasang kat tiang-tiang..Macam event besar jer..Nak bace tak nampak..Maklumlah..dah kena tariuk skit nikmat mata..Cuma ada terbaca "KARNIVAL KUDA BERSONGKET"..kuda pun pakai songket...dari pad merapu buka-bukan baik tanyer pak cik google..lagi bagus..

Selepas menyoal siasat pak cik google..Baru lah tau..Tak lama lagi akan diadakan
Kejohanan Sultan's Cup Terengganu Endurance Challenge (SCTE).salah satu event yang telah menjadi tradisi di Bumi terengganu...Tradisi itu diteruskan lagi tahun ini di mana seramai 90 penunggang dari 15 negara dijangka berentap untuk merebut hadiah berjumlah RM86,000 di kejohanan SCTE 2010 yang bakal berlangsung di TIEP...wah..ta boleh terlepas gi event ni..

Tapi tahun ini ditimbulkan dengan satu kelaianan...Untuk menjadikan event ni lagi menarik..

Kejohanan selama tiga hari yang bermula pada 5 November ini bertemakan 'Karnival Kuda Bersongket' simbol kekayaan warisan negeri pasti menjanjikan kelainan yang lebih menyegar dan menghiburkan pengunjung.

Buat pertama kalinya, ia dimeriahkan dengan program mencari harta Karun dari Kuala Lumpur Ke TIEP yang dinamakan 'jejak songket'.


Sebenarnya aktiviti seperti ini akan meningkatkan lagi industri perlancongan di terengganu..Dan membuatkan Terengganu lebih dikenali di mata dunia...Karnival ini akan diadakan pada 5-7 November 2010...jom..pakat ramai2 kita mai tengok kuda bersongket..





No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails